این مطلب را به دوست خود ارسال کنید

اطلاعات شما نزد پژوهشکده سوانح طبیعی کاملا محفوظ می باشد

برگزاری رویداد Disas-Tech ویژه صاحبان ایده در حوزه مدیریت بحران و سوانح طبیعی

انتشار : 1399/08/27 بازدید : 2,139
برگزاری رویداد Disas-Tech ویژه صاحبان ایده در حوزه مدیریت بحران و سوانح طبیعی

بنابر اعلام دبیرخانه رویداد DisasTech به علت تشدید شیوع ویروس کرونا، رویداد مذکور تمدید شده است و افتتاحیه آن در تاریخ 15 تیرماه 1400 به صورت مجازی برگزار می‌گردد.

به گزارش پژوهشکده سوانح طبیعی، رویداد Disas-Tech در راستای فراهم ساختن فرصتی جهت گردهمایی صاحبان ایده و متخصصین فعال در حوزه مدیریت بحران و سوانح، مسیر جدیدی برای تعامل مدیران، علاقه‌مندان و ایده‌پردازان در این حوزه و همکاری‌ ایشان جهت پیشبرد و به سرانجام رساندن پروژه‌ها ایجاد خواهد نمود.

مرکز رشد واحد‌های فناور سوانح طبیعی زیر نظر پژوهشکده سوانح طبیعی وابسته به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌عنوان مجری این رویداد طی فراخوانی از صاحبان ایده که می‌خواهند ایده‌هایشان تجاری‌سازی گردد و با متخصصین این حوزه مشورت و همکاری داشته باشند و از سوی آن‌ها حمایت شوند، دعوت به عمل می‌آورد.

از بین ایده‌های برگزیده پنج تیم در این مرکز مستقر خواهند گردید.

مزایای شرکت در رویداد Disas-Tech

شرکت در این رویداد دارای مزیت‌هایی ازجمله ارائه گواهینامه حضور و گواهی از کرسی یونسکو در مدیریت بلایای طبیعی و اهدای جوایز نفیس به تیم‌های برتر می‌باشد.

سایر مزایای رویداد به شرح زیر است:

•    استقرار تیم‌های برتر در مرکز رشد واحدهای فناور سوانح طبیعی؛
•    اهدای جوایز نفیس به 5 تیم برتر؛
•    بهره‌مندی از تسهیلات موضوعات آیین‌نامه‌های مرکز رشد واحد‌های فناور سوانح طبیعی؛
•    آشنایی با چهره‌های برتر کشوری در حوزه‌های مدیریت بحران و سوانح؛
•    بهره‌مندی از منتورها و مشاورین.

شرایط شرکت در رویداد

•    شرکت در این رقابت رایگان است؛

•    مخاطبین این رویداد، دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی، اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها، نخبگان، متخصصین نهاد‌ها و سازمان‌های همکار، شرکت‌های نوپای نیازمند حمایت، صاحبان ایده، فعالان در عرصه صنعت می‌باشند؛

•    این رویداد شامل سه محور اصلی مدیریت اضطرار (پیشگیری و کاهش خطر، آمادگی و پاسخ، بازسازی و بازتوانی) و شامل محورهای فرعی به شرح زیر است:
o    اسکان موقت و اضطراری؛
o    سوانح جاده‌ای؛
o    بازسازی پس از سانحه؛
o    تکنولوژی مصالح؛
o    امدادرسانی؛
o    ربات‌های نجاتگر؛
o    سامانه‌های اطلاع‌رسانی (اپلیکیشن‌ها و سایر پلتفرم‌ها)؛
o    پیش‌ساختگی در زمان سانحه؛
o    کوادکوپتر‌ها و پهبادها؛
o    و سایر موارد میان‌رشته‌ای.

•    افراد در این رویداد می‌توانند به‌صورت فردی و گروهی شرکت کنند.

فرآیند برگزاری رویداد

زمان برگزاری استارت‌آپ ویکند در تیرماه سال جاری است. طبق استاندارد برگزاری استارت‌آپ ویکند در ایران، این رویداد از روز سه‌شنبه 15 تیرماه آغاز می‌شود و در روز شنبه 19 تیرماه به پایان می‌رسد.

در این رویداد روند زیر را دنبال خواهیم کرد:

•    ثبت‌نام و ارسال ایده‌ها و پروپوزال‌ها به‌صورت اینترنتی بوده که با مراجعه به آدرس اینترنتی /https://tech.ndri.ac.ir واقع در بخش رویداد‌ها در وب‌سایت مذکور قابل انجام است.

•    روز اول (سه‌شنبه):  در روز نخست در ابتدا شرکت‌کنندگان با جزئیات، نحوه و زمان ‌بندی برگزاری رویداد آشنا گردیده و در ادامه ایراد سخنرانی توسط اعضای پنل را خواهیم داشت.

•    روز دوم (چهارشنبه):  به افراد زمانی ده دقیقه‌ای تعلق خواهد گرفت تا بتوانند ایده‌های خود را در پنل‌های تخصصی مربوطه ارائه نمایند و راهنمایی‌های مناسب با طرح خود را توسط مربیان دریافت نمایند، تا در مرحله بعدی رویداد طرح خود را طبق نظرات داوران و مربیان بازنگری نمایند.

•    روز سوم (شنبه):  گروه‌ها طرح نهایی خود را در حضور داوران ارائه می‌دهند.

در نهایت پنج تیم برتر با رأی نهایی داوران انتخاب می‌شوند.

مربیان این رویداد چه کسانی هستند؟

متخصصین و داوران این رویداد از مدیران و کارشناسان سازمان‌های مرتبط با موضوع این رویداد نظیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان مدیریت بحران کشور، پژوهشکده سوانح طبیعی، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و سایر سازمان‌های مرتبط با مدیریت بحران خواهند بود.

معیارهای داوری

معیارهای داوری ایده‌ها شامل موارد زیر است:

•    ارتباط ایده با زمینه‌های فعالیتی مرکز؛
•    سطح خلاقیت، ابتکار، بداعت و نوآوری؛
•    قابلیت تجاری‌سازی و ظرفیت لازم جهت سرمایه‌گذاری؛
•    متناسب با تقاضای بازار کسب‌وکار.

مهلت ارسال آثار

•  25 خرداد 1400

برای شرکت در این رویداد لازم است است ایده‌های خود را در قسمت رویداد‌های مرکز رشد واحد‌های فناور سوانح طبیعی در قسمت ثبت‌نام در رویداد ارسال کنید.

راه‌های ارتباط با مرکز

جهت کسب اطلاعات بیشتر از نحوه برگزاری رویداد و پیگیری ثبت‌نام در رویداد از طریق راه‌های ارتباطی زیر با کارشناسان مرکز ارتباط حاصل فرمایید:

نشانی: تهران، خیابان شهید مرتضی فیاضی (فرشته سابق)، خیابان شبدیز، شماره 9
تلفن تماس: 5-22633070-021
ایمیل: tech.ndri@gmail.com و info@tech.ndri.ac.ir

دبیرخانه تدوین لوایح، آیین‌نامه‌های اجرائی و تصویب‌نامه‌های قانون مدیریت بحران
دوره‌های آموزشی
نشست‌های تخصصی
مقالات
کتاب‌ها
امکانات و تجهیزات